tisdag 15 oktober 2013

Jag hjärta te




Jag älskar te. Eller té, tea eller the. hur det nu stavas. Man skulle kunna säga att jag är lite av en teoman. Särskilt på hösten och vintern, nåja.. Sena sommarkvällar smakar te också helt ljuvligt. Kan med lätthet dricka 3-5 koppar te på en dag. Eller smaksatt, halvljummen mjölk som mina gamla kollegor sa att jag drack. Jag har mer mjölk i teet än de flesta med andra ord. Men det är ju en smaksak. Och nej, riktigt så illa är det inte som ex-kollegorna beskrev ;)

Egentligen gillar jag mest känslan av te. Det är mysigt och vardagslyxigt på något sätt. Och det är två saker jag värderar väldigt högt. Lite för högt ibland alltså.
Men visst är det så att te smakar bättre i fina koppar? Dessa är mina favorit-koppar just nu. Svärmor som köpt kopparna och jag är väldigt förtjust i dem. Kommer från Iittalas serie Sarjaton


6 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig. Te är mysigt, gott, vardagslyx och det går att variera så mycket. /Hed

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tror minsann att det var hos dig jag lärde mig dricka te. Hallonte. :)

      Radera
  2. Själv är jag ingen tedrickare men visst ibland kommer suget efter en kopp med svartvinbärste :) Känner igen muggen och hela serien Sarjaton. Tyvärr inget som har gått hem hos folk så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du kanske dricker kaffe istället? :) Jag har ju inte lärt mig de än. Så bra att det inte går hem hos folket, så är det inte så många som har likadana :)

      Radera
    2. Jo, kaffe kan det bli ett par-tre koppar om dan :) vi får väl se om det blir nån REA på Sarjaton snart .)

      Radera
    3. Hoppas det :) Äsch, det behövs egentligen inte. Behöver inte hur många som helst. Det räcker med att jag och Tom har en varsin!

      Radera