tisdag 8 oktober 2013

Höst-depp



Idag känner jag mig så otroligt deppig. Tyckte det var jobbigt att lämna barnen på förskolan. Brukar sällan tycka att det är så jobbigt då jag vet hur bra de trivs där. Men idag hjälpte det inte. Och så kom alla tankar om den där läskiga f r a m t i d e n. Vad tusan ska det bli av mig? Jag har världens finaste familj (-er), men jag vill hålla på med nåt jag tycker om. Känner mig lite stressad över det där faktiskt. Jag måste hitta på nåt som håller i längden. Det gör inte mitt nuvarande jobb, tyvärr. Trots många härliga kollegor så är det inget långvarigt jobb.

Plugga då? Jo, antagligen. Men velar där också. Vet inte vad jag vill. Vill inte komma på efter 3-4-års studier att "Oops, det här vill jag ju inte alls hålla på med". Vill inte heller efter ett x antal års studier inse att det inte finns jobb inom branschen. Och till vissa utbildningar räcker inte mina betyg. Trixigt det där. Vissa dagar är jag helt säker på vad jag vill medan andra dagar är såna här.
Någon superbra affärsidé har jag inte heller. Dessutom räcker det med en företagare i familjen. För tillfället i alla fall. (Ja, inte klokt vad negativ jag var idag alltså!)

Jag vet att man måste våga chansa lite. Kanske sluta tänka 100 år framåt i  tiden och oroa sig över vad som eventuellt kan hända. Kanske dra lite på smilbanden och sluta krångla till allting. Jobbar på det.

6 kommentarer:

  1. Då är vi två som funderar på framtiden!! Vilken utbildning funderar du på? Jag pratade med syon på högskolan i förra veckan, jag ska byta till SSK programmet efter jul. Tror du också hade trivts jätte bra där! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att man inte är ensam :) Jag funderar på några olika, mest inne på någon slags lärar-program. Om SSK är sjuksköterska så tror jag tyvärr inte att det är något för mig. Hoppas du hamnar rätt dock. Kram!

      Radera
  2. Kan inte annat än att hålla med. Deppdag idag. Men det kommer ju bättre dagar. Och du, allt ordnar sig. (Nä, man måste ju faktiskt våga välja att göra/inte göra en del saker men även då löser det sig) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt ordnar sig men det är så trökigt innan det gjort det. Håller tummarna för att det ska lösa sig för dig/er. Det där med att våga blir man nog sämre på ju fler barn man har att ta hänsyn till. KRAM!

      Radera
  3. Oj vad jag känner igen mig. Har precis börjat läsa upp mina betyg så jag kan komma in på någon utbildning, men frågan är VAD!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det som är frågan! Hoppas du hittar något som passar dig :)

      Radera