torsdag 7 mars 2013

Löpning

Åh. Jag. Älskar. Våren.

Idag hann jag ta en PW, som slutade i en 8 km löprunda, i dagsljus. Knallblå himmel och strålande solsken dessutom. Fy vad roligt, skönt och svidigt jobbigt det var.
Därmed är säsongens första utomhus-runda gjord. Garanterat inte sista.

Jag känner dock att nya löparskor vore på sin plats då mina nuvarande är köpta för 11 kg sedan, innan jag sprungit alltför många steg.

Löpning är egentligen verkligen inte min gren. Jag är allt som en löpare inte ska vara. Dvs kort och kompakt och med nästan obefintlig självdiciplin . Dessutom gillar jag styrke-träning betydligt bättre.

Men när ens lillasyster utmanar en så måste man ju hänga på, och så måste man träna också.. För man vill ju inte vara sämre än syrran.


Mobil-bild från dagens runda

3 kommentarer:

  1. 8 km ! Grymt gjort !!. Den jag klarar 5 km utan att vara "död" är jag rätt nöjd. Känns om att det var evigheter sen jag sprang så långt. Nu har jag äntligen tagit tag i min träning (mest styrketräning) lite löparbana :) men har inga spec mål mer än att jag vill fortsätta länge länge :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag var lite förvånad över att det gick så bra :) Men jag har åkt rätt mycket skidor och sprungit en del på bandet och crosstrainern. I början av förra säsongen orkade jag vara 2 km och var då helt död!

    Låter himla bra! Det kommer att ge resultat :)

    SvaraRadera