onsdag 27 februari 2013

Snart vår!

Snart 2 timmar kvar tills jag får styra kosan mot förskolan och hämta töserna.
Åh, vad jag längtar efter dem. Bästa, bästa, bästa ungarna i hela världen.

Jag började veckan men en 2-dagars tripp till det stora varuhuset i söder, tillsammans med två vänner. Himla trevligt och jag har en känsla av att töserna kommer att tycka om det mesta som finns i påsarna.. :)

Solen skiner och det är "riktigt varmt" idag. Jag satt i solen, i lä för vinden, i endast en tjocktröja och åt min lunch idag. Åh, det värmde ända in i själen för en kontorsråtta som mig. Älskar att vi går mot ljusare, varmare tider.

Snart är det påsk. För min del blir det nog en hel del jobb även då. Men det hindrar ju inte mig från att pynta i huset. Det blir inte en massa kycklingar eller påskkäringar men jag tror faktiskt att det blir lite gult i år, för en gångs skull. Vi får se. Jag märker att ju äldre barnen blir, desto mer påskpynt blir det. Man (läs jag) blir liksom mer traditionsbunden i takt med att barnen förstår mer.
Men i påsk åker troligtvis storasystern i huset över till grannlandet med sin farmor & farfar. Men andra ord får vi börja påskpynta tidigt i år ;)






1 kommentar:

  1. Åh jag har dom senaste dagarna längtat så efter påsken! Alla högtider får en helt annan innebörd sen man fick barn...nu väntar jag med spänning att få klä ut tjejerna till påskkärringar!

    Härligt att ha dig tillbaka i bloggvärlden! <3

    SvaraRadera