söndag 17 mars 2013

Syskonkärlek?

                            De skulle hjälpas åt i halkan ute på gården




Vi kände en smått panikartad känsla i början av veckan när vi insåg att både jag och mannen jobbar denna helg. Ungefär samma tider till råga på allt liksom. Svärisarna ryckte in och tog twinsen till sig hela helgen.

Storasystern har varit med sin moster när vi varit på jobbet och på fredagskvällen åkte hon på sitt allra första kalas utan oss föräldrar. Stor händelse i hennes lilla liv <3 och igår kväll fick hon lite ensamtid med oss.

Vi åt på restaurang till hennes stora glädje. Hon åt snällt upp kycklingen, bad om glass till efterätt och körde lite dancemoves för personalen ;)

Sen storhandlades det och hon fick sitta bilkärran, något jag vanligtvis inte brukar gå med på.
På väg hem satt hon nöjt och sa "Jag får ha alla mina saker i fred nu".

Ju närmare hemmet vi kom, ju mer började hon längta efter sina systrar. Hon grät och tyckte vi skulle hämta dem nu, nu, NUUUUUU.

Hon snyftade om hur mycket hon älskar dem och hur mycket hon saknar dem fortfarande när hon låg där intill mig i våran säng.  Hon är en riktig drama queen måste jag erkänna. Skruttungen.
Jag slutar jobbet om några timmar och det är dags för våra "bebisar" att komma hem. Mys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar