lördag 16 mars 2013

Att göra om lampor..





.. Måste vara bland de roligaste pyssel man kan hålla på med. Det krävs liksom inte så mycket mer än en ful lampa och så en dos fantasi. Jag har gjort om några lampor genom åren. På ett eller annat sätt. Brukar oftast bli rätt bra.

Lampan ovan gjorde jag förra året någon gång och den gillar jag fortfarande. Lite annorlunda. Den står på fönsterbrädan i lekrummet.

Jag började med att slita av det där fruktansvärt fula tyget. Sedan tejpade jag sladden och körde några omgångar med vit sprayfärg. Sedan lade jag på lite decoupagelim i taget och virade tråd runt, det tog sin tid men det är perfekt "inte-behöva-tänka-på-nånting-syssla". Nåja, när den väl var färdig satte jag dit fjärilen med hjälp av lite tråd. Fjärilen har jag klippt loss från en blom-pinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar