måndag 25 mars 2013

Våffeldag!


Idag har vi haft en finfin dag. Jag har tagit helg, precis när alla andra avslutat sin.. Dagar som denna kan jag inte annat än att konstatera att skiftjobb är for the win. Det är så himla skönt att vara ledig mitt i veckan. Särskilt när det är våffeldag och solen skiner.

Bjöd över min lillasyster, som fortfarande är i ett stycke trots att BF var i lördags, på våfflor. Mitt liv är så himla mycket roligare när hon bor nära oss. I en månad till kommer vi bo på samma område, sen packar hon sitt pick och pack och flyttar till grannlandet.. Och jag vet inte riktigt hur vi kommer att klara oss här. Buhuu.

Våfflorna var det ja. Low Carb. Otroligt goda blev de och relativt frasiga. Himla lätta att göra. Gick hem hos både syrran (som är glutenallergiker) och barnen. Och mig såklart. Kommer definitivt att göras fler gånger!


Receptet är för 2-3 våfflor.
2ägg
0,5 dl vispgrädde
0,5 dl kokosmjölk
1dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
0,5 msk fiberhusk
0,5 tsk vaniljpulver
1krm salt
1 msk kolsyrat vatten

Blanda alla ingredienser till en smet. Smörj våffel-järnet med smör innan du gräddar dem. Servera med grädde, bär och chokladsås ;);) Barnen fick även hallonsylt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar