fredag 28 februari 2014

Smoothie med avocado och kiwi


Studentlivet. Extra tjusigt med sugrör.
I en smoothie kan man ju blanda i lite av varje och häromdagen gjorde jag en god smoothie av det vi hade hemma. Jag hade kört intervaller på gymmet precis innan så därför gjorde jag den ganska "mastig" genom att ha i proteinpulver.

Smoothie med avocado och kiwi.
1 kiwi
1 halv avocado
2 msk proteinpulvet
3 msk kvarg
1 dl mjölk

Mixa. Ät. Skippa proteinpulvret om du vill. Går ju att söta med t ex FUN light Stevia, stevia eller sukrin, agave sirap eller bara vanligt socker om man nu vill det.

Den där kosten alltså. Ja, det är inte det lättaste alla gånger.
Förra veckan bestämde jag mig för att sluta äta massa skit igen och då syftar jag mest på onödigt socker. Varken kropp eller själ mår bra av det. Jag var ganska duktig på det tidigare (och mådde väldigt bra!) men ända sedan vi började med utflyttningen från villan i december har jag tillåtit mig att äta både det ena och andra, "lite" väl ofta. Och det eskalerade under de veckor jag både pluggade och jobbade.

Nåja.
Sedan mitten på förra veckan, med ett litet undantag hos mor&far i söndags, så har det gått väldigt bra. De första dagarna var inte roliga! Men nu är sockersuget under kontroll igen ;) Och träningen har också både blivit av (nästan varje dag!) och gått bra. Mycket skönt att vara på banan igen.

Har varit noga med att äta frukost - lunch- mellanmål - middag - litet mellanmål.
De där mellanmålen hoppade jag ofta över tidigare och ofta frukosten också och det resulterade i "leta-efter-något-i-skåpen-hela-tiden". Farligt när man pluggar hemifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar