torsdag 20 februari 2014

Livstecken

Jag lever även om inte inläggen rasslat in här.

Sedan senast har jag:
  • Kommit hem från värmen (var ju ett tag sen!) och hemresan gick väldigt väldigt bra.
  • Blivit ägare till en lägenhet som var 90-tals gul, blå, aprikos, bårder i varje rum och en furutrapp till råga på allt. Hejhej.
  • Bott hos svärisarna en vecka eller så. Lyxigt.
  • Inte hjälpt till med målandet av dessa 81 kvm särskilt mycket. 
  • Flyttat in i en vitmålad lägenhet med vitgrå trapp. Mycket bättre.
  • Bott i en kaotisk röra.
  • Börjat komma i ordning i lägenheten och trivts mycket bättre än förväntat.
  • Kommit in på högskolan. Om 150 år är jag nog någon slags lärare.
  • Sagt upp mig från mitt jobb.
  • Jobbat/pluggat parallellt i 3 veckor. Kan ju säga att det INTE passade mig alls. Uff. Hade inte tid med barnen, träningen, huset eller någonting. Ångest deluxe.
  • Slutat jobba. Lättnad. Lite saknad. Alltså de finns ju rätt härlig kollegor.
  • Blivit pluggis på heltid. Inte ångrat mig ännu.
  • Inte haft internet hemma på 7 veckor! Så jag har snyltat på internet hos både storasyster och lillasyster. Och mannens kontor. Glad att nätet fungerar igen och jag slipper nomad-livet även om den hade sina fördelar. 
  • Insett att det är ganska stor skillnad på att bo på 81 kvm med 3 barn, istället för 200 kvm med egen gård. Och egen t v ä t t m a s k i n. (vi flyttar nog fram pott-tränandet till 2020)
  • Fyllt 27 år. Lite halvångest på det också. Blev dock väldigt bortskämd och det värmde mitt hjärta.
  • Gått på en skidlektion. Födelsedagspresent. Väldigt, väldigt roligt och jag tror instruktören fick hålla sig för skratt ett flertal gånger. 
  • VAB:bat ett flertal dagar. Februari är inte min favoritmånad på det sättet precis.
  • Kommit igång med träningen igen efter 2 månader med max 8 träningspass. Nu är ordningen återställd. Skönt.
  • Inte börjat äta så himla mycket nyttigare. Väldigt mycket ångest. Sockermonstret i mig härjar för fullt. Läskigt.
  • Slutat dricka Celsius. Som jag saknar den där drycken. Uff.
  • Hinkat te.
  • Besökt IKEA ett flertal gånger och fler lär det bli innan vi är färdiga här. F Ö R V A R I N G.
  • Trott att våren kommit. Men det blev vinter igen. Inte så oväntat med ni vet. Det kändes lite i hjärtat.
  • Fått ett betongskrivbord som jag är himla glad i.
  • Blivit lite hes framför skärmen. Skidåkning. OS. Behöver inte säga mer va?
  • Varit på relaxen med min lillasyster. Stressen jag känt av i månader rann ur mig.
  • Knarkat vårkänsla med hjälp av tulpaner. Väldigt många buketter har det blivit men det är ju så fint.
  • Blivit tokig på grammatik. Åh. Hatar grammatik på riktigt.
  • Sist med inte minst. Älskat mina tjejer till månen och tillbaka för att i nästa stund velat slita av mig (eller dem) håret av ren frustration på grund av dem.  Det ljuva mammalivet <3
Nåja, det var lite av det väsentliga (och oväsentliga).
Hoppas på lite lugnare tid framöver med massor av familjetid, träning, pyssel, studier som flyter på av sig själv och ja, sånt där.
Ska försöka få lite bilder här från lägenheten de närmsta dagarna. Vissa saker har vi faktiskt fått till riktigt bra. Andra saker kräver mer omsorg för att uttrycka det milt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar