onsdag 26 februari 2014

Gröt med mandelmjöl

Hade en vän på besök häromdagen och jag beklagade mig över att jag inte vet vad jag ska äta till frukost.
Hon tipsade mig då om denna gröt och jag är redan fast! 

Har väldigt länge försökt tycka om havregrynsgröt men utan att aldrig liksom göra det. Ätit det ofta ändå men känt av hungern (och suget) snart igen. 
Med denna gröt håller du dig mätt länge, det går snabbt att laga, det luktar ljuvligt och smakar gott! Perfekt! :) Ska testa om denna går hem hos barnen när de äter frukost hemma i helgen. Gör den det så är jag väldigt glad!



Ingredienser (1 port)
1 ägg
1 dl mjölk
3,5 msk mandelmjöl
vaniljpulver efter smak

Blanda väl och koka upp på låg värme. När vätskan är borta är gröten färdig. That´s it. Jag har hittills ätit det med hallon (snåla inte som jag gjorde) och en klick kokosmjölk (Garants) blandat med kvarg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar