onsdag 12 juni 2013

Sjukerier och annat smått och gott

Jag har varit sjuk på tok för länge och på tok för mycket under vårterminen 2013. De senaste 2 veckorna har jag känt mig som en zombie, låtit som en hes häxa, varit varm och kall på samma gång och haft tusans ont i bihålorna. Det visade sig vara både bihåleinflammtion och öroninflammation. Med tillhörande feber givetvis. För andra gången i år- Lägg på 3 magsjuketurer och massa vabbande.
Inte så roligt för min arbetsgivare och man känner sig ju nästan kriminell.

Läkaren sa "viiiiiiiila, viiiiila, viiiiiiiiila". Inte så lätt med två 2-åringar och en vild 3-åring i huset. Men de senaste två dagarna har de varit på förskolan och jag har viiiiiilat, viiiiiiilat och viiiiiiiiilat. Tror ta mig tusan att de hjälpte. Snart är jag back on track!

Under tiden jag vilat har jag inredningsdrömt. Det gör jag alltid när jag  har tid över. Om fina uteplatser, om växthus, om en fantastisk tapet, om kök. Jag har faktiskt kök-abstinens. Måste ha ett nytt kök snart. Om jag börjar fundera så blir jag tokig på våran situation. Snart har det gått 2 förbannade år sedan vi försökte sälja huset första gången. Tur att vi inte ens trodde att det skulle gå lätt.
Flera gånger har det varit så nära men så har det fallit på grund av någonting. Otroligt irriterande.


MEN. Vårt mintgröna hus är fantastiskt på sommaren. För det första badar vårt hus i ljus på sommaren. Särskilt vardagsrummet med ljusinsläpp från alla möjliga håll är så tacksamt. Men mest gillar jag läget. Vi behöver aldrig oroa oss för trafik eller annat när barnen är ute. Återvändsgränd och grönområde med en (skruttig) lekpark is the shit alltså! Jag kan faktiskt släppa ut dem på gården alldeles ensamma och bara hålla ett vakande öga inifrån. Olivia har kompisar runt hörnet, som hon så gärna vill vara med.. Så länge de inte är alltför långt från mamma i alla fall ;) Ofta har hon kompisar på våran gård, de hoppar studsmatta, cyklar, åker rutschkana eller leker i sandlådan.  Annars leker de rätt bra tillsammans, mina 3 tjejer alltså. Jag börjar bli sugen på att skaffa en lekstuga men det kanske får vänta tills nästa år. Risken för sand-invasion a la Novis och Bellsi är nog alltför överhängande i år. De sistnämnda två är förresten ute hela tiden! De tar på stövlarna, oavsett väder och drar på en mössa och pyser ut så fort tillfälle ges. Och på kvällarna är de så galet "smussiga" som de säger ;)
Våran veranda är också rätt härlig, särskilt sen jag planterat lite blommor och lite annat på den.. Har dock inget självförtroende när det gäller sådant där planterande. Allt brukar dö rätt fort för mig, men än så länge är allt i liv. Peppar, peppar!
Vi äter ute så fort det är fint väder. Man blir liksom glad av det. Och grillar massor! Man kan verkligen grilla allt! Och gott blir det. Mannen har blivit rena rama grillmästaren ;) Vi har lite små projekt på gång ute, plattor som flyttats, staket som ska byggas, gräs som ska sås och så vidare. Jag älskar det. Att greja ute gör mig mer harmonisk. Det tar tid men det blir så fint.

Men andra ord så är det inte så fasligt farligt att vi inte fått sålt huset ännu. Denna sommar vill jag bara njuta av livet, tjejerna, kärleken och allt det som hör sommaren till. Sen får vi se vad hösten bjuder på.








3 kommentarer:

  1. Det låter som att ni kan bo kvar ett tag till va?! Försöka släppa stressen på ett nytt hus. Men jag vet, det går inte. Inte ens för oss, hur nöjda vi än är med läget :) (hemnetknarkare, iaf karln min). Just nu läääängtar jag så mycket efter gräs på gården så jag kommer väl att käka det sen när det blivit tillräckligt långt :D Tur att vi har altanen nu, fattas bara utemöbler. Men barnen trivs. Hoppas att du känner dig bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett tag till kanske, sen är det dags för något annat tycker jag! Men jag orkar/vill verkligen inte stressa över det. Det kommer när det kommer!

      Radera
    2. Förstår att du längtar efter att gräset växer, så gött med egen gård! Elton kommer att älska det.. Och du kommer att få spader över gräset som ska klippas så hiiiiimla ofta! ;)

      Radera