onsdag 19 juni 2013

Pioner, pioner..


För ett par år sedan, när jag gått från att vara mamma till ett barn, till att bli 3-barnsmamma fick jag min första bukett pioner, grannen hade plockat i sin trädgård. Sedan dess har jag varit lite förälskad i dem. Jag vet inte om några blommor som är lika fina som just pioner. Kan liksom inte motstå dem. Helst i vas, i trädgården kommer de inte fram lika bra då de oftast ligger längs med backen eftersom de är så tunga. I vas tycker jag det är fina i både bukett eller som en enkel blomma. Dessa pioner plockade jag i mammas och pappas trädgård idag. Det var värt varenda myra som följde med in i bilen ;)
Tycker pionerna passade bra i mitt fluff-vardagsrum som går i pastelliga toner. (Ja, dedär kalas-pompomsen hänger kvar än. Det är ju så somrigt. ) Har några utomhus i en vas också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar