onsdag 19 juni 2013

Semesterdagar

Som jag njuter av att vara ledig så här på sommaren. Så otroligt skönt. Vi har inte haft någonting planerat för dessa (ynka) 2 veckor. Mest att vara hemma och mysa, fixa och dona, grilla, kanske bada, vara ute, träna och bara umgås. Ni fattar.
Det krävs tre töser för att fylla en vattenkanna ;) De älskar allt som har med blommor och vatten att göra!

Men dagarna är långa så vi har hittills hunnit med mycket. En sväng till badhuset med hela familjen, många olika lekparksbesök, lite rensning i garderoberna, grillning i olika omgångar och idag var vi till Säterdalen.

Det är precis som det låter, en dal i Säter. I dalen finns förutom väldigt vacker natur en lekpark (som kanske passar liiiite äldre barn), restaurang och det bästa av allt tycker jag är en avdelningen med djuren.  I år har de hästar, getter, lamor, kaniner, grisar, höns och marsvin. Många av djuren är frigående så barnen kan klappa dem. De tar ingen inträdesavgift om det inte är något speciellt på g i dalen. Så ja, är ni i närheten av Säter så rekommenderas stället. Finns många mysiga ställen för picknick och man kan också grilla. Jag har varit där nästan varje år sedan jag föddes tror jag så stället är rätt nostalgiskt för mig. Idag var jag dit med mina töser, en kollega och hennes son. Jättetrevligt även om jag bestämde mig för att nästa gång ha med mig ännu en vuxen som backup för mina kids som helst springer åt olika håll ;)

Töserna med sin nyfunna vän, Tim. Och så en del av djuren förstås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar