torsdag 14 november 2013

Mer tacos åt folket!


Inget storslaget firande förra helgen som sagt men väl mysigt och trevligt ändå.
Och ja, det börjar bli svårt att ignorera att objektivet är trasigt på kameran. Nåja, har kikat på nya kameror, men inte bestämt något ännu. Och måste ju höra med min syster först, då det är hon som är kamera-proffset.

På lördagen åt vi, som det kanske synes på den suddiga bilden, tacos.
Det måste väl vara bland de godaste och smartaste som finns. Har ännu inte tröttnat trots åratal av taco-ätande. En tacos kan ju smaka helt olika från dag till dag. Helst ska man gå loss på tillbehör helt och håller. Ju fler sorter, desto festligare. Ananas, avokado, kikärter, oliver, nötter.. Ja, allt passar i tacosen. Och man behöver ju inte alltid äta köttfärs till.. Den godaste tacon jag ätit var med grillad pulled pork. Annars är ju kyckling gott. Vi använder sällan original-kryddblandingen, då den smakar mjöligt.. Nä, det finns mängder av alternativ om man googlar lite och gör något själv. Eller så bara att krydda efter fantasi och smak.
De där färdiga cheddar och guacamole-dipsåserna lockar mig inte ett dugg längre efter att ha tagit en närmare titt på innehållsförteckningen.
 Ni vet väl om att Santa Marias färdiga Guacomole-dipsås endast innehåller 1,4 % avocado!? Och resten är tillsatser, känns mindre bra.  Jag ska testa mig på någon egengjord salsa-sås nästa gång, för den köper vi färdig fortfarande..

Jag gör ofta någon slags tacos när vi får besök. Det finns något att äta till allihopa, det spelar liksom ingen roll om man har en glutenallergiker,  några kräsna barn, en laktosintolerant och en med strikt diet på besök. De gör sin tacos efter sina förutsättningar. Jag äter ju, som jag tidigare nämnde efter ett ganska strikt kostschema nu. Trots detta är tacos nåt jag gärna äter även om den blir lite tråkigare än förr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar