lördag 9 november 2013

H som helg

Barnens sovrum. Med nostalgiska mattor från min barndomstid. Tycker de gör hela rummen.
Leksakerna finns en våning ner men jag här märkt att storasystern börjat dra upp en del saker.
Det blir helt annat ljus i rummen tack vare gardinfärgerna. 

Nu har vi, jag och barnen alltså, tagit helg. Vi har gosat ner oss i soffan efter flera timmar ute i den friska luften. De yngsta två sover och den tredje ser också ut att ha tunga ögonlock... Mannen är på mässa men väntas hem om några timmar.

Vi får vänner hem på middag ikväll (och nu råkade det bli så att de har middagen med sig.. ;P) och jag tänkte att vi kan börja småfira mannen lite. Dels så är det ju farsdag imorgon men så är det ju också hans födelsedag på måndag. Praktiskt eller tråkigt att slå ihop allt? Nåja, han själv tycker nog att det bara är skönt då han inte är den som gillar att bli firad. Så något storslaget firande blir det inte.
Men lite god mat, tårta och en present eller två mår man ju inte så dåligt av. Hoppas jag.
Jag själv kör, precis som för exakt ett år sedan, fitnessfighten. 1 timmes träning i 30 dagar + ett kostschema som inte direkt ger utrymme för ens minsta lilla bit tårta.. Men övriga familjen fitnessfightar ju inte så jag kan ju i alla fall titta på tårtan ;)

Trevlig helg på er!


4 kommentarer:

  1. Så fina rum! Saknar er. Vad tycker du om fitnessfighten? Hurdan kost går du på? Funkar det? Å du.. en timmes träning varje dag! Får ju ångest ;) puss på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter 1500 kalorier, mycket protein, mer kolhydrater än vad jag är van vid och fettsnålt. 6 mål om dagen. En timmes träning kan låta tuffare än det är. Man blandar konditionsträning med styrka. Pulsen är hög genom hela passet typ. Styrkan är mest med sin kroppsvikt och lite hantlar. Har lagt på vikter för att det ska kännas lite extra på vissa övningar. Skulle vara kul att träna ihop :) Riktigt skoj faktiskt. PUSS!

      Radera
  2. Avskalat och fint! Helt i min smak. Är det ett slott på mattan på den vänstra bilden? Vad är det för material?Var hittar jag ett likadant? Säg inte att det är ett loppisfynd ;-) /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om jag tycker att det är såå avskalat :) Kanske ur denna synvinkel. Tack ändå! Nej, inget loppisfynd ;D Det är ett slott i kartong som man får måla själv. Riktigt hållbar kartong. Olivia fick den i present från min bror och hans familj, men den kommer från ekoleko.se. Varnar dck för mycket roligt att lägga pengar på hos ekoleko :)

      Radera