torsdag 22 maj 2014

3-årskalas

Ni som känner mig vet ju att jag älskar att ordna tillställningar, stora som små.


Jag får riktigt behärska mig för att det inte ska gå överstyr ibland, särskilt på barnens kalas. Men det är ju så roligt och jag älskar känslan av fest. 
När vi var små blev vi firade ordentligt när vi fyllde år. När man har så många syskon som jag har så fick man massor och presenter (och kompisar just den dagen). Mamma bakade godsaker, vi fick välja dagens mat och ja.. Ni vet. Man kände sig speciell liksom. Och det vill jag överföra till mina barn. Med måtta helst, även om de där med måtta brukar vara lite svårt för mig. Har alltid varit ON eller OFF.



Som tur är brukar tiden vara knapp och så var det verkligen inför barnens kalas i söndags, då det var innebandyturnering, massa plugg och en mannens mäss-helg, så det blev lite lagom tycker jag. 



Nåja, det blev en trevlig kväll med trevligt folk. Inte minst för våra älskade 3-åringar som dagen till ära trotsade minimalt. 



Kycklingsallad för vuxna och korv med bröd för barnen. Och sen fika på det. Och det är ju fikabordet jag tycker är roligt att fixa.



Syrran var ju här och jag lät henne knäppa några bilder på just det bordet. 




Efter lite googlande ville Nova ha blå-eller-grön rostårta.  Mintgrön blev den.
Nöjd med hur den såg ut men tyvärr väldigt amerkiansk till smaken.

Stella ville ha godistårta. Pillgöra.

Vad är väl ett barnkalas utan chokladbollar och popcorn? 

Tidsbrist var det ja. Skummisar.

Någon koncentrerad 3-åring.
Någon hoppas på en regnig sommar :)
Det blev över massa tårta och jag med min självdisciplin och sockerberoende skulle väl ha smällt i mig allt så jag tog mitt förnuft till fånga och gav bort det för att göda andra. Inledde en sockerfri vecka med glömde av det idag när jag köpte en proteinbar. Men lite glad ändå, att jag inte föll tillbaka. De där sockret är inte direkt bra för mig och denna vår har vi umgåtts lite väl mycket med varandra. Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar